poniedziałek, 28 kwietnia 2014

KILKA SŁÓW O... FashionPhilosophy Fashion Week Poland



Czyli skąd się wziął Łódzki Tydzień Mody.

 Już na początku maja odbędzie się X edycja Fashion Philosophy Fashion Week Poland. To dobry moment, na kilka słów na temat samej idei imprezy oraz historii jej powstania.




Założycielem marki FashionPhilosophy Fashion Week Poland jest agencja kreatywna Moda Forte. Głównymi producentami i organizatorami eventu są jego właściciele - Irmina Kubiak i Jacek Kłak. „Chciałabym, żebyśmy wszyscy dobrze wyglądali. […]. Żebyśmy zrozumieli, że moda to nie fanaberia bogatych pań, a codzienna przyjemność (dla nas)  i  świetny biznes (dla twórców).”[1] - tak w 2009r. argumentuje powstanie polskiego Tygodnia Mody jego pomysłodawczyni.

Jacek Kłak i Irmina Kubiak
fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta


Scenariusz imprezy został stworzony już w 2006 roku, wtedy jednak nie ujrzał światła dziennego. Dopiero kiedy w 2008r. na zlecenie Urzędu Miasta, Moda Forte zorganizowało „Święto Łodzi”, a event odniósł medialny sukces, pojawiła się realna szansa na utworzenie Fashion Week Poland. Producenci widzieli niewykorzystany potencjał polskiej branży mody, w postaci zdolnych projektantów, konstruktorów odzieży, krawców i dobrych jakościowo tkanin. Brakowało tylko miejsca gdzie można by to wszystko pokazać.
Tym samym 28 maja 2009r. odbyła się I edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland (wówczas noszącego nazwę „Fashion Week Poland”).




Idea i cele FashionPhilosophy Fashion Week Poland

FashionPhilosophy Fashion Week Poland to odpowiednik największych imprez modowych obywających się na całym Świecie. Można go określić mianem multimedialnej płaszczyzny, która skupia wokół siebie główne gałęzie polskiej branży mody. Jest to jedno z największych wydarzeń tego typu w Polsce, której celem jest integracja i nawiązanie kontaktów biznesowych pomiędzy uczestnikami Fashion Week’a oraz prezentacja i promocja półrocznej pracy wybranych projektantów. Jest to także miejsce spotkań dziennikarzy, stylistów, kupców, producentów, projektantów i wszystkich pasjonatów mody, którzy dzięki Fashion Week’owi mają okazję wzajemnie się poznać oraz nawiązać kontakt z zagranicznym rynkiem branży fashion.


VI edycja Fashion Philosophy Fashion Week Poland



IV edycja Fashion Philosophy Fashion Week Poland

FashionPhilosophy Fashion Week Poland to także, a może i przede wszystkim liczne eventy dotyczące mody i szeroko pojętej kultury.  Główną częścią łódzkiego Fashion Week‘a jest Designer Avenue – Aleja Projektantów. Przez kolejne dni, w trakcie tej imprezy, swoje pokazy mają polscy projektanci oraz goście specjalni z zagranicy. Prezentowane kolekcje muszą być premierowe i nie mogą być wcześniej nigdzie pokazywane. Ponadto w ramach FashionPhilosophy Fashion Week Poland odbywa OFF Out of Schedule, której zadaniem jest prezentacja młodych talentów w sztuce projektowania ubioru, oraz  nowatorskich i niszowych fashion designerów. Strefa OFFowa to miejsce przenikania się różnych dziedzin sztuki, wizytówka polskiej awangardy mody.  Częścią łódzkiego tygodnia mody, są także „Young Fashion Photographers Now” (wystawa promująca fotografików modowych), konferencje o tematyce modowej i kulturalnej, Fashion Film Festival dotyczący tematyki związanej z filmem modowym, cykl branżowych szkoleń „Let them know” oraz liczne afterparty odbywające się w łódzkich klubach. W trakcie trwania polskiego Fashion Weeka istotnym miejscem obok pokazów jest także SHOWROOM, gdzie swoje projekty, oferują do sprzedaży wybrane firmy odzieżowe.

Young Fashion Photographers Now


Najbliższa X edycja Fashion Philosophy Fashion Week Poland odbedzie się w dniach 6-10 maja 2014r. Dokładny harmonogram imprezy można znaleźć na stronie http://www.fashionweek.pl/events/show/362




[1] Boćkowska A., One a tym stoją, Wydawnictwo MG, Warszawa 2012, s.118

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz